HDR KÉPEK KÉSZÍTÉSE

Ezen a blogon szeretném bemutatni a HDR technika előnyeit és hátrányait és segítséget nyújtani olyanoknak akik még kevésbé vagy egyáltalán nem ismerik ezt az eljárást.

Hogyan és mivel készíts HDR képeket

2011.03.19. 16:54 HDRTECH (törölt)

 Ígéretemhez híven ma a HDR fotózáshoz szükséges fotótechnikai alapokról és azok gyakorlati használatáról fogok írni.

Annyira nem akarok belemélyedni a fotózás rejtelmeibe mert gyanítom aki ezt olvassa már valamilyen szinten ért a fotózáshoz így csak azt írom le ami a HDR képek készítéséhez szükséges.

Kezdjük a felszereléssel:

Egy stabil állvány elengedhetetlen mivel 3-6 képet kell készítenünk úgy ,hogy a gépnek nem szabad meg moccania sem az expozíciók között különben a HDR képünk az összerakás után életlen vagy szellemképes lehet .

A gépre annyira nem térnék ki mert a kis kompakt gépektől a DSLR gépekig mindennel meg lehet csinálni a hdr-t .Persze jó ha van manuális beállítási lehetőség mert csak úgy tudunk elérni különböző expozíciókat,de ezt szinte már az összes kompakt is tudja.

Én Nikon DSLR gépet használok különböző objektívekkel . HDR-hez szoktam vezetékes távkioldót is használni ha neked nem lenne itt elég jó áron be tudod szerezni http://advesphoto.hu/kategoria/tavkioldo.html .

Nem árt ha van egy polárszűrőnk is azzal még telítettebb ,mélyebb színeket tudunk elérni és a nem fémes tükröződéseket is eltünteti .

A felszerelésről nem írnék többet mert a fent említett eszközökkel már meg is van a HDR alapjául szolgáló eszköztár .

Na de rátérek a fotózásra mert mindig elkanyarodok valamerre .

Ezt a képemet fogom kicsit kivesézni:

Tudjátok soha nem gondoltam régebben,hogy egy benzinkút meg fog fogni mint fotó téma,de ha valaki belekezd a HDR képek készítésébe és már a kész képet látja ott maga előtt akkor mindent máshogy fog látni még a gomb lenyomása előtt .

A LUKOIL benzinkútról készült képem tavaly ősszel készült egyik hajnali fotózásom alkalmával mikor hazafelé tartottam úgy reggel 7:00 körül (más olyankor kel):)

Megfogott a látvány ahogy a kivilágított kút fölött tornyosultak a borús,fekete felhők és tudtam,hogy HDR-ben ez nagyon ütősen fog mutatni .

A képet Nikon D200-as vázzal és Sigma objektívvel készítettem 18mm-es állásban manfrotto állványról .

Összesen 6 expozíciós sorozatot csináltam olyan másfél fényérték lépésekkel:

 

 

A képeket a DYNAMIC PHOTO HDR  nevű programban illesztettem össze és még PHOTOSHOP CS4-ben finomítottam rajta .

Ezzel el is érkeztem egy fontos dologhoz a HDR programokhoz amit a következő bejegyzésemben fogok kivesézni.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hdrfoto.blog.hu/api/trackback/id/tr802753399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása